måndag 5 mars 2012

Ännu en helg med barnen

Dagens outfit, lila kjol med mönster uppdragen till en topp och rosa leggins upprullade. En sned tofs och örhängen.  Redo för dagis! =)

I helgen har vi haft alla barnen här. I lördags var det premiärbesök på Sagolekplatsen. Det var fint väder och Aliya hade roligt ända tills jag skrek på henne att hon inte fick springa iväg med sin dricka. (jag ville att hon skulle stå still och dricka) Efter lite tårar så deltog mamman mer i leken och tittade på medan hon lekte och tårarna var ett minne blott.

I söndags var hela familjen på Aqua kul. Vi kom dit 9.30 en halvtimme senare än planerat (jag kom inte upp ur sängen...) och vi hade mycket skoj i en och en halv timme då vi bestämde att det fick räcka. Det hade också hunnit blivit relativt fullt i bassängerna så ett tidigt besök är verkligen att rekommendera. Aliya gjorde fina bröstsimsrörelser, men hon hade nog inte flytit om jag hade valt att släppa. Jag hade inte heller letat efter hennes armpuffar och hon vägrade att ha flytbojor på ryggen som man kunde låna på badet. Jag hoppas att vi kan gå dit igen för det var roligt för både stora och små!

Aliya kom till frukostbordet i sin bikini...
redo för bad. 
Hon har fina Hello Kitty tatueringar på bröstet, magen och armarna, om någon undrar vad det är för fläckar hon har på kroppen.  
Aliya kan fortfarande ha den bikini hon fick när hon var 2,5 år. Då var den lite stor och nu är den så gott som perfekt. Storleken är bra, men bikinitrosorna är relativt små i skärningen så det är precis att det fungerar utan att se opassande ut.

I lördags fick Aliya och Kira den stora lyckan att sminka Greger. Det var lite skräck (huggtänder och blod bl a) blandat med romantik, (hjärtan). And he is sproting Alla hjärtans dags presenten (superman kallingarna) som Aliya valde ut och svarta återhämtningsbyxor! <3

2 kommentarer:

  1. Det såg kallt ut med bara axlar och korta leggings! ;)

    Kul med bad!

    Förstår inte varför aldrig mamman blir sminkad av tjejerna? Hihi!

    Fina stålmannenkalsonger! =)

    SvaraRadera
  2. Ja, varför blir aldrig mamman sminkad... ;) Jag väljer andra lekar som inte innebär att kladda ner mig! Hihihi! ;)))

    Ja, man kunde tro att det var sommar ute, men hon hade benvärmare över dom bara benen och höga kängor, plysch-jacka, stickat pannband och täckjacka på sig också. ;) På hemvägen också sjal och mössa... det var inte så varmt som jag trodde idag. Men som tur var så var dom inte ute så länge idag, bara en promenad och sedan in och leka igen.

    SvaraRadera