torsdag 23 februari 2012

Sportlov

Vi har haft sportlov här i Malmö och då har Aliya och Kira gymnastiserat på The little gym. Dom har vad dom kallar halvdagsläger vilket innebär tre timmar där dom har gympa, pysslar och får ett mellis i form av mackor. Det var mycket uppskattat av våra tjejer som gärna ville tillbaka vid tillfälle.

Här är det samling. Jag tog bilden genom fönstret in till salen.

När samlingen var slut tittade Aliya på mig och pekade mot dörren med orden: Gå mamma!!! Så då gjorde jag det. 

Idag bestod dagens första aktivitet av skridskoåkning. Vi var på Kockums ishall när dom öppnade kl.9.00 Jag fick hyra skridskor åt Aliya då hon inte hade med sina egna. Sen begav sig Greger, Aliya och Kira ut på isen. Greger var på isen mest, hela tiden faktiskt, Aliya var med minst. Jag såg att hon blev trött i vristerna för vänsterfoten lutade inåt efter några åk. Hon saknade också sina egna skridskor, och efter ett par åk ville hon ta av sig skridskorna och gå och bada istället. Jag sa nej, men lovade att vi kunde göra det en annan gång.

En glad tjej innan första åket 
Vi var ensamma i hallen i en halvtimme innan det dök upp fler skridskoåkare 
Aliya hade många taggar på sina små skor... kanske lite onödigt tyckte jag.

När Greger åkt och jobbat så gick vi och såg Alvin och gänget 3. Alla tjejerna gillade filmen inklusive Miranda. Den trötta mamman passade på att slumra i biomörkret...

Titta jag har en godis i munnen! =)

1 kommentar: