måndag 6 februari 2012

Gräsänka...

Klockan är snart 19.00 och det är måndagkväll. Aliya ligger i sin säng och tittar på TV och dricker välling... och jag dricker en kaffeinfri soya latte machiato och bloggar och ser på The real housewives of Beverly Hills. Nu är det bara fyra långa dagar innan Greger kommer hem. Han är extremt saknad...

Men i fredags fick jag i alla fall hem den lilla tjejen. Vi började vår vecka med att fika tillsammans med Adrian och hans mamma Sophie och det var mysigt!



I lördags så kom kompisen Stella och mamma Katja på besök och det var också mysigt. Vi har haft riktigt kallt här nere i Skåne så att gå ut och leka kändes inte aktuellt. Vi har ju ingen snö att leka i heller... 
På söndagen hade vi bokat in Mästerkatten 3D tillsammans med Adrian och hans föräldrar. Aliya hade tydligen sett den förut, men det gjorde ingenting utan hon njöt i fulla drag och i början av filmen när det var närbild på Mästerkatten och det såg ut som om hans ansikte kom ut i salongen så ställde sig Aliya upp och försökte klappa honom. =)  Efter filmen så följde vi med hem till Adrian där vi blev bjudna på jättegod middag lagad av Andreas. Glasnudlar som både Aliya och jag är förtjust i och en köttgryta som var jättegod!



Greger har köpt lite söta outfits till lillebror som för övrigt har hicka just nu. =) Han har skickat lite bilder. Här är några exemplar! 





Jag fick också den här bilden skickad till mig en morgon, då det var kväll i Florida.

<3

Jag har haft mycket tid över och jag har inte sovit bort hela dagarna. Jag har bla roat mig med att klicka hem en barnvagn och babyskydd. Jag skickade efter från pramworld.co.uk och inom ett par dagar så blev det levererat direkt in i hallen! Jag har inte fått liggdelen till vagnen än, men den är på väg enligt pramworld.
En Baby Jogger City Elite och en Maxi cosi bilbarnstol. Jag sparade 1000-lappar åt oss genom att köpa från Pramworld. =)


Idag åkte vi till Ikea och vi började med en fika och sen inhandlades det stora värmeljus, lila servetter, diskborste, nya klämmor till plastpåsar, undersängen förvaring för gosedjur och ramar. Egentligen var det bara ramar jag var ute efter, men väl på Ikea så insåg jag att vi faktiskt behövde det andra också. ;)




2 kommentarer:

  1. Det ser ut som att ni har haft en bra och händelserik vecka även utan Greger =). Fina kläder till lillkillen oxå!

    Bra där att du visade bilden på prinsessbakelsen så att jag vet att jag ska välja något annat istället, som semla t.ex. ;)

    Fina bilder på Aliya också såklart! =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag var tvungen att sysselsätta oss annars hade saknaden blivit för stor! Och ja prinsessbakelsen ser smarrigare ut än vad den var. Tom en lite torr semla var mycket bättre! :)

    SvaraRadera