lördag 18 februari 2012

Min lilla sjukling

Jag fick hem en sjuk Aliya i fredagsmorse. Hon hade haft feber hela veckan med uppehåll och nu även snuva och hosta. Efter att jag hade pratat med mamma och ringt sjukvårdsupplysningen så var det bara att klä på den lilla tjejen som hade sovit hela dagen och bege oss till vårdcentralen. Det visade sig att hon hade en jobbig halsinfektion och vi fick ett recept på kåvepenin med oss hem. Hon hade 39,7 graders feber också.
Hon har varit lite piggare idag, men knappt ätit något och drucket små mängder. Det enda hon åt kom tyvärr upp i en hostattack. =( Jag tycker att hon ser smalare ut än vanligt och oroar mig, men förhoppningsvis så börjar medicinen att verka snart och förhoppningsvis så ökar aptiten då.
Inte ens godiset smakade gott, -mamma den smakar konstigt! och den här också! Efter några minuter kom hon ut med skålen och sa att hon inte ville ha mer. Inte likt henne. =(

Aliya på bussen till vårdcentralen. När jag berättade att vi skulle ta bussen till doktorn sa hon: Mamma, jag tycker om att åka buss, men inte åka buss till doktorn! uuuuääää!!!
Nu sitter hon här med mig framför 007 kl. är 22.24, efter att ha sovit sedan någon gång innan 17.00. Jag gick in till henne med ett rån och då sov hon. Hon har fått ny hostmedicin nu och rånet som hon skulle ha ätit tidigare. Hoppas att hon får behålla det. Vi får se hur natten går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar