måndag 19 mars 2012

Kalas hos Heidi och piercings

I helgen var det kalas hos dagiskompisen Heidi som fyllde 4 år. Alla tjejerna på Långbenavdelningen var bjudna. Aliya var inte på humör och ville sitta i mitt knä HELA tiden. Hon påstod att hon var blyg, vilket jag hade svårt att förstå, men jag lät henne vara istället för att delta. Sedan förra helgen tycker jag att hon har börjat bli lite kinkig, både mammig och "tonårstrotsig". Vet inte om det är 6-års trotsen som satt igång redan, eller om det är något annat. Jag har aldrig upplevt att jag har haft några problem med henne alls så som andra föräldrar har beskrivit, så jag är lite ovan och brydd över att det sker nu.

Det serverades köttbullar och makaroner till lunch på Heidis kalas och sedan blev det glass med chokladsås eller kolasås.
Heidis mamma hade skrivit en saga och visade bilder till som handlade om en liten prinsessa. Till en början så satt Aliya med dom andra barnen, men kort efter att denna bilden togs så kom hon till mig och satt hos mig hela den resterande tiden vi var där. Sagan slutade med att dom hittade en skattkista och i kistan fanns armband till alla tjejerna på kalaset. Aliya ville inte ha sitt...


Aliya med sina "piercings" 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar