lördag 10 mars 2012

Röda lekan och Lejos födelsedag

Igår, fredag så var dagis stängt för planering. Vi var hemma hela dagen och vi ritade lite och lagade lunch och mellis tillsammans. Aliyas gosedjur som hon döpt till Leo (eller som hon stavar det och uttalar det Lejo) har fyllt 4 år i dagarna tre så vi har firat honom med presenter och tårta som vi har ritat tillsammans.

När jag hämtade Aliya i torsdags så var det fint väder och hon ville gå till Röda lekan (Rörsjöparken). Det är inte så långt så jag sa ja, men efter någon timme på lekplatsen och halvtimmes hämtning på dagis (hon fikade macka och saft som jag hade med, så var den nu höggravida mamman helt slut, så slut att jag inte ens orkade prata på vägen hem. Aliya tyckte att det var väldigt konstigt, hon har nog aldrig varit så slut på energi att hon inte orkar prata! =)

Söta Aliya på Röda lekan
Aliyas överdragsbyxor är knickers numera... måste köpa nya

Här är Lejo med sin födelsedagspresent. Jag har ritat Leo och Aliya har ritat en tårta och en hundskål med hundgodis. 


Här har Aliya ritat ett träd och en trädkoja med en rutchkana.
Just nu är det väldigt populärt att göra små böcker och att slå in paket. Paketen ska ha omslagspapper och alla snören som vi har hemma. 

I badet i fredags



Jag skulle posta lite brev i fredags och Aliya skulle följa med, men i sista sekunden ångrade hon sig och jag misstänkte att hon hellre ville leka med Greger som var hemma. Han har varit magsjuk, men det håller på att gå över och ingen av oss andra verkar ha blivit smittade tack och lov. När jag kom tillbaka så fick jag reda på (av Greger) att dom hade lekt att dom var på badhuset. Greger skulle stå under duschar och så skulle dom åka rutchkana och sitta i bubbelpoolen. =) 

2 kommentarer:

  1. Söta Aliya!!! Och vilken tur Lejo hade! Födelsedag i tre dagar! =) Men han verkar ha fyllt 3 och inte 4 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det stämmer, han fyllde tre ena dagen och dagen efter fyllde han fyra. =)

      Radera