söndag 20 februari 2011

Tjejmys på stan och Disney on ice bl a.

I fredags så fick vi hem Aliya och Kira och helgen var fullbokad med aktiviteter förutom lek och bus hemma.
Med Let's dance i bakgrunden så showade Aliya och Kira för en lagom entusiastisk publik på fredagskvällen (Greger lite mindre än jag...;)) Tjejerna bjöd på snurr kring stången och hopp från soffan till madrassen i olika kreationer (främst mina diadem och förkläden och olika fantasifulla håruppsättningar).

På lördagen hade vi bokat in klippning för tjejerna medan Greger jobbade. Vi hann dessutom med att fika och shoppa lite på H&M. Aliya valde ett fint hårband med två stora blommor på och Kira valde efter mycket letande en väska som jag föreslog.

Hos Zoki






Kira blir stylad efter klippning




På lördagskvällen var vi hembjudna till familjen Johansson på gourmetmiddag. Pappa Jocke tog emot med kockjackan på och det bådade ju gott inför kvällen och vi blev inte besvikna! Vi blev bjudna på ceviche på lax och hälleflundra till förrätt, helstekt oxfilé med potatiskaka, rödvinssås, krispig bacon och gräddig coleslaw till varmrätt och senare blev det en chokladefterrätt som jag inte vet vad det var egentligen, men den var mycket delikat i alla fall. Förrätten var något över det vanliga måste jag säga, mycket mycket gott!! (måste prova själv...) Varmrätten var också mycket delikat, det kändes som om vi satt på en riktig lyxkrog! (Men å andra sidan så har ju Jocke jobbat som lyxkock tidigare innan han gick över till försäljning ;))
Aliya och Kira lekte tillsammans med Pearl som är 3,5 år och mestadels i Mylos (6år) rum. Mot slutet av kvällen innan han somnade i soffan så var Mylo lite bekymrad för att tjejerna hade totalt massakerat hans rum, som mycket riktigt såg ut som kriget, men sen så somnade han som sagt i soffan...( Jag hjälpte till att röja så gott jag kunde innan vi gick)
När vi satte oss i bilen vid 23 tiden så tog det 1 sekund för Aliya att somna och Kira var inte långt efter.


Idag, söndag så var den stora händelsen Disney on ice. Miranda var upptagen så Myran hängde med istället. Vet inte, men jag tror nästan att jag roades mest av alla, men både Kira och Aliya lös upp när kända figurer dök upp på isen en efter en. Men till Aliyas stora besvikelse så dök varken Tingeling ( som är Aliyas favorit), Yasmine, Törnrosa eller Ariel upp. =( Det var lite sura miner innan hon däckade i bilen på väg hem, men det var glömt senare på kvällen, superhjältarna var ju hjältarna i föreställningen också och dom är också populära hos fröken Granberg. ;)
Nu har klockan hunnit blivit kvart i elva på kvällen och jag ska äntligen lägga mig också. Jag har haft en nagelkund på kvällen som avslutning på den mycket händelserika och roliga helgen. =)

En mycket förväntansfull liten tjej i alla fall...

















Och en lika förväntansfull mami! =)

2 kommentarer:

  1. Å vilken händelserik helg! Den där förrätten vill jag oxå ha receptet på!

    Vilka fina tjejer!!! Blev lite avis där, vill oxå klippa mig hos Zoki (stavning?)!

    Förstår att Aliya blev besviken på avsaknaden av prinsessor, det fanns säkert fler små tjejer i publiken som kände likadant.

    Hehe, jag kan se mamman framför mig, ivrig med tindrande ögon och med ett stort smil på läpparna =).

    SvaraRadera
  2. Ja mamman hade tom en tår i ögat, hahahahaha! :D

    SvaraRadera