tisdag 25 januari 2011

Läggdags...

Klockan är 20.14 och Aliya är sur för att hon inte får vara uppe. När hon hade druckit upp vällingen så hade hon "ont i magen" och 30 sekunder senare mötte jag henne i köket med ett pillemariskt leende på läpparna "jag försööökte sova..." Hon blev genast tillbaka motad in i sängen där jag tydligt hörde krokodiltårar. Nu bökar hon runt som om hon skulle bygga bo därinne...

Tidigare idag gjorde vi (jag) fina pärlhalsband. Kanske lägger upp en fin bild imorgon. =)

20.21 Nu eskalerar ljudnivån inifrån sovalkoven, ett frenetiskt trummande på täcket med som det låter händer och fötter... nu har trummandet bytts ut mot viskningar till Tigger som ligger bredvid... och här sitter jag med mitt ägg, som visserligen är kylskåpskallt, men som jag inte vågar skala ifall det sätter igång en ännu ej upptäckt längtan efter kokt ägg där inne i sovalkoven...

20.31 Nä nu låter det som hon leker!

20.40 Ja, hon lekte med en trasig halskedja.

"Kan inte sova" hörs som ett mantra inifrån sovalkoven... "kan inte sova, kan inte sova, kan inte sova, kan inte sova..." "Åh nej! Jag Kan inte sova!" "Kan mamma sova bredvid mig hela natten?"

Måste nog få lite kurningstips från syrran...

20.48 Nu har jag slängt henne i sängen, igen. Krokodiltårar, igen. What to do????
Btw så har jag vågat mig på att skala ägget nu och det blev uppätet någonstans mellan kl. 20.40 och 20.48 Mums!

1 kommentar: