måndag 20 augusti 2012

Barnkalas, Malmö Festival och bad

Vädret har varit kanon hela helgen! I fredags kom alla hem, Greger från Rom, Aliya och Kira och Miranda från sina andra hem. Vi gick en kort sväng på Malmö Festivalen som började då, men tog en längre tur på lördagskvällen. Tidigare på lördagen så hann Aliya och jag med ett barnkalas på Busfabriken för Oliver som fyllde 4 år. Han går på Aliyas dagis. Förmodligen pga det fina vädret och festivalen så var det ganska lagom med barn, men det var ändå kokhett i lokalen och den svettiga mamman ångrade att hon hade den bruna indianklänningen på sig som blir mörk när den blir blöt... men men, det hanns inte med att varken sminka sig eller tänka på att byta om när man tar morgon 9.20 och ska ha lång härlig familjefrukost. När vi fortfarande sitter kvar vid frukostbordet säger Greger, -du vet att kl är 20 över 11 va? Nej det visste jag ju så klart inte... Kl. 12 hade jag bokat in en sånglektion och kl. 13.30 skulle vi plocka upp Stella och Katja för att åka till Busfabriken. Det var bara att hoppa i första bästa klänning och sätta sig i bilen med tanken att jag hinner ju byta om och sminka mig lite innan kalaset...
LillPhoenixen har varit täppt i sin lilla näsa och när det var som värst när han vaknade på morgonen och försökte andas genom den lilla nosen och det knappt gick blev han så ledsen. =( Men han såg så söt ut innan det brast helt. Surläppen är så söt! =) Nu mår han bättre och har trots nästäppan varit på bra humör.

LillP och Greger redo för festivalen

Aliya och Kira står i kö till Pariserhjulet

Dom fick åka själva för jag ville inte spendera 35 kr på att åka i hjulet utan tyckte det var dyrt nog att betala för två. (antog att det skulle bli fler åk på annat håll också) Kira frågade hur många varv man fick åka, 1 eller 2? Jag vet inte svarade jag, vi får väl se. Men som det visade sig så fick vi verkligen valuta för pengarna då dom inte bara fick åka tre varv utan 7 varv! Tror dom glömde att släppa av dom. Efter ett tag så frågade jag Kira lite oroligt: Ska jag be dom släppa av er? -Nej!! Det är jätteroligt, vi vill åka mer! ok... =)

Sockervadd ser nog godare ut än vad det är...

På Busfabriken. 

Elefanten gick runt bordet och kramade alla...

Jag satt då bredvid Aliya och reste mig upp för att hämta mobilen för att fota och fick då en bamsekram av elefanten till allas förtjusning.


Här följer en filmsnutt på Aliya och Stella på Busfabriken.




Här är Aliya och Kira i bassängen.


Här följer två filmsnuttar. En när Aliya simmar och en när tjejerna hoppar ner i vattnet.



Nu när jag är hemma med Phoenix så går Aliya på dagis onsdag till fredag 9-14. Idag gick vi ut på festivalen och gjorde gratissaker. Vi började i Arlatältet som bjöd på ekologisk mjölk och smörgås med ekologisk bregott och västerbottenost. Sedan hittade vi Konsthallens tält där man fick pyssla och måla. Aliya målade en skylt och ritade en teckning. Vi var hela tiden på jakt efter tältet där barn kunde få ansiktsmålning. Efter ett långt tag kom jag på att jag ju kunde googla och vi begav oss genast i rätt riktning, men när vi kom fram visade det sig att hon som målade var sjuk i dag. Aliya fick lite godis som plåster på såret av Skånska dagbladet som hade tältet så hon blev glad ändå. Hon hade gått och varit så sugen på godis när hon såg allt som finns på festivalen utan att få något av den stränga mamman.






2 kommentarer:

  1. Å vad härligt! Har inte sett filmerna än. Hoppas LillP blir av med nostäppan!

    Surläppen är söt!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag sett filmerna. Shit vad duktig hon var på att simma! Way bättre än kusinen kan jag säga, den stora alltså ;). Bra att ha en egen liten privatlärare! =)

    SvaraRadera