onsdag 2 maj 2012

Leos lekland, Sagolekplatsen och nydekorerad balkong

Helgen började med dåligt väder så vi bestämde oss för att acceptera tjejernas förslag att besöka Leos lekland. Vi öppnade stället och var ensamma en kort stund innan det fylldes på med barn. Tjejerna hade jätteskoj och jag njöt av att se dom roa sig. =) Jag beställde ganska snart in en latte och det fick Aliya syn på. -Mamma, hade du med dig den? -Eh, neej... -Vi vill också ha en dricka!!! Så när jag hade druckit upp mitt kaffe och dom hade lekt 20 min till så fick dom varsin slushy. Det slutade med att dom valde den största muggen som fanns... Dagen efter så upptäckte jag att Aliya hade fått utslag i ansiktet och på kroppen, mest på bröstet och övre ryggen, men även lite i ett armveck. Det måste ha varit slushyns fel så nu blir det inga mer sådana!
Aliya och Kira med sina giftiga slushys =(

Vi har också dekorerat balkongen i helgen. Den har fått fina trätrallor och ett vind/insynsskydd för hönsnätet och två stolar och ett litet bord. Allt hittade vi på IKEA. Vi ska nog komplettera med två små stolar till ifall vi har gäster som också vill sitta på balkongen, samt en blomma.
Greger solar på balkongen

Vi har också fått en säng till lillebror av mamma och pappa som jag har bäddat. Det saknades bara ett gosedjur. När jag nämnde det för Aliya så kom hon med ett gäng som lillebror skulle få. Kira delade också med sig ett. Jag valde att tvätta nallarna och Greger placerade dom på en stol för att torka.
Här sitter dom och torkar sig på balkongen
Vi var också en sväng på Sagolekplatsen under helgen.
Tuffa Aliya i mammans solglasögon

Greger kom också förbi lekplatsen efter jobbet.

Första maj började lugnt. Jag frågade Aliya om hon ville gå till Folkets Park. Jag sa inte att det var extra jippo där, men båda tjejerna ville vara inne. Det började nog med att Kira egentligen ville shoppa, men jag sa nej så dom var nog lite sura och sa att dom definitivt inte ville gå till någon lekplats!
Efter lunch när Greger skulle skjutsa hem Kira så tog Aliya cykeln och så gick/cyklade vi ner med siktet inställt på Lilla glassfabriken. Efter en stund så mötte Adrian och mamma Sophie upp och vi gick till Konsthallen lekan innan det var dags att gå hem och göra middag. Vi var båda trötta så vi ringde på Greger som hade varit och tränat och han kom och hämtade upp oss på vägen hem.
En lyckad helg med fint väder till slut.

Här följer en filmsnutt på Aliya och Kira på Leos lekland, 46 sekunder.

Jag fick också en så fin teckning av Aliya i helgen som jag ville dela med mig av. Aliya är en riktig liten konstnär! Jag gillar hennes gubbar skarpt!
Jag har hängt upp den fina teckningen på kylen. =)




1 kommentar:

  1. Man fick inte se insynsskyddet för hönsnätet noterade jag. Allt annat var fint i alla fall =).

    Snällt att ge bort gosedjur till lillebror!

    Superfin teckning!!! Jag gillar också gubbarna! =)

    SvaraRadera