söndag 13 maj 2012

Aliyas dansdebut på Nöjesteatern och Kiras födelsedag

Idag har Aliya uppträtt på en scen för första gången för en nästan fullsatt salong. Arnbergs hade sin stora show idag uppdelad i två föreställningar tack och lov. Den showen Aliya var med i var två timmar lång inklusive en 20 min paus. Igår var det genrep och då passade jag på att fota och filma lite trots att det sistnämnda var förbjudet. Här följer lite bilder samt filmer från gårdagens rep.

En söt liten cow girl!

Bästisarna =)

Dom dansar till Cotton eye Joe

Aliya var en solstråle på scenen både på genrep och föreställningen idag.

Mamman var mycket stolt! =)

När dom kom in på scenen idag så upptäckte Aliya att flickan som stod bredvid henne till höger stod lite fel så hon pekade på bilden som hon skulle stå på (på golvet har dom fasttejpade bilder så barnen vet var dom ska stå) men då hon inte reagerade så fick hon handgripligt visa vart hon skulle stå, på ett gulligt och oskyldigt sätt. =)





Den första filmen visar första gången gruppen kommer ut på scenen. Aliya har svårt att hitta sin plats och blir hjälpt av Stella som står bakom henne. Kunde inte ladda upp så det kommer en kortare variant av denna film lite längre ner. (jag törs inte radera den för när jag gjorde det tidigare så försvann hela inlägget och jag var i princip klar...)


Här följer det andra försöket som leder in i dansen, som jag ju inte fick filma så det är en kort snutt. Aliya kommer in först av alla.


Här är slutet av dansen.





Här kommer det första repet igen.




Söndagen började med att vi firade Kira som fyllde 9 år idag. Hon fick kläder och en begagnad cykel av oss så efter frukost tog Greger med sig Aliya och Kira ut på en cykeltur. Aliya gick in i väggen efter ett tag, men med mycket uppmuntran som kom även hon hem till slut.


Här kan man ana eller inte undgå att se den gigantiska magen...

Här följer en film där Aliya sjunger Jag vill vara din Margareta. =)





Nu väntar vi bara på att lillebror ska göra entré.... =)

1 kommentar:

  1. Å så sött Margareta-sången! =) och jättefin cowgirl-tjej! =)

    SvaraRadera