lördag 24 december 2011

Julfirande

Vi började vårt julfirande redan i torsdags. På onsdagskvällen när Greger gick och la sig frågade han om han skulle lägga klapparna från Tomten under barnens gran, som står i deras rum, men jag sa nej, jag gör det senare. Strax efter somnade jag i soffan och vaknade med TVn på hög volym och då var kl ca 2 på natten. Jag gick upp för att agera Tomte och lägga klapparna under granen, men när jag prasslade med plastpåsen som dom låg i vakande Kira och tittade upp. Genast sprang jag ut ur rummet och låg och väntade 15 min innan jag gjorde ett nytt försök. På det tredje försöket ca 40 min senare lyckades jag till slut. Tyvärr så glömde jag Aliyas strumpa och hon var besviken över att Tomten hade missat den =(


På kvällen åkte vi hem till Gregers föräldrar där det blev stor julklappsutdelning.
Lillsessan

Aliya väntar på att få sina klappar

I fåtöljen i bakgrunden ligger hennes hög med klappar

Vad kan det vara?

Ett par leggins... kanske inte den roooligaste klappen.

En mycket eftrerlängtad Monster Bratz som hon fick av mormor och morfar

En mycket nöjd Aliya

Efter julmiddagen så blev Greger och jag firade med en jättegod och fin tårta och så fick vi fina presenter till firandet av vår vigsel. Vi fick en Nespresso maskin som vi blev mycket glada för av Gregers syskon med familj.

Självaste julafton firar Greger och jag ensamma då barnen är på annan plats. Vi har precis festat loss på en jättesmarrig kalkonmiddag. Kalkonen blev helt perfekt, den smälte i munnen och var riktigt saftig! Mums!
Så här glad är Greger över att få tillaga vår 4,7 kg kalkon!

Ok... vart är nu handen... få se nu...

Så där ja! Nu är den redo att sättas in i ugnen.

Voilá!

Smaklig måltid!

Kalkon, potatiskaka, vinsås, vinbärsgelé och sockerärtor.

<3

Äntligen julmiddag!

Jag avslutar inlägget med en teaterbild som togs tidigare i veckan. Vi har ofta förmånen att få se små uppträdanden där tjejerna klär ut sig och spelar upp en till större delen improviserad teaterscen.
Just den här gången tror jag att Aliya var en hund som var rejält utsmyckad.

3 kommentarer:

  1. Vilken smarrig middag! Och vad mycket paket! =) Var det något som önskades som inte tomten kom med tro? Här var Oliver lite besviken över en utebliven Hot wheels bana... Men men...

    Kul med teaterföreställning och supersöt lillsessa!

    God Jul! =)

    SvaraRadera
  2. Nej tror inte att hon saknade något faktiskt. Oliver får 350:- i ett kuvert från oss, kanske han han köpa en hot wheelsbana för det, eller är den dyrare? Pennor och ritblock av alla de slag är populärt och annat hon kan pyssla med. Hon har visserligen fått en del redan. Annars handväska eller annat prinsessliknande saker är poppis.

    SvaraRadera
  3. Oj, det var mycket! Det räcker tillsammans med den 50-lapp jag lånade från honom innan jul ;)

    SvaraRadera