tisdag 29 januari 2013

Födelsedagskalas på Leos lekland och den lilla killen

Kom på att jag inte hade bloggat om Aliyas kalas på Leos lekland. Det var mycket lyckat enligt mig och jag tror att Aliya var mycket nöjd. Hon placerade dom stora killarna Tristan och Egon, som går i trean på Västra skolan bredvid sig såg jag när det var dags för fika. ;)
I konversation med favoritkillen Egon

Blåser ut ljusen på marängsvissen. (vet ej hur det stavas) Tristan sitter till höger om Aliya

Det verkar som om Egon är en mycket populär kille på skolan!

Aliya fick ett kort från mormor och morfar med en slant i, förutom dom pengar jag redan hade köpt presenter för. Jag frågade Aliya om hon ville köpa något för pengarna eller om vi skulle gå och fika och då valde hon fika, till min stora glädje! =)

Efter mycket om och men så fick jag en bild på oss alla tre, typ...

En glad liten kille!

En inte så glad tjej som inte tyckte om muffinsen hon valde. Morotskaka är tydligen inte någon favvo. =( Min kaffe däremot var supergod precis som jag visste att den skulle vara! ;) Decaffe Soyalatte machiato!
Aliya visade mig några nya trix på stången också.

Nästan en perfekt split på stången!

Hon blir modigare och modigare den lilla tjejen! =)

Avslutar med några bilder från Phoenix första besök hos Zoki. Jag tyckte att luggen behövde ett klipp! ;)

Inte helt lätt att fota samtidigt som han satt i mitt knä

Så här såg vi ut när vi kom...

och så här fin var jag när jag var klar

och så här fin blev den lilla killen. Jag sa att jag ville ha snebena, men tror Zoki klippte så den skulle vara tvärt om mot vad jag brukar "kamma" så idag tog jag nagelsaxen och klippte lite till! ;)

Slutar med några bilder på en nöjd liten kille.

Detta var innan vi klippte oss
LillP har skjutit sig bakåt in under soffan

Ser mycket nöjd ut med sig själv



Nej nu måste jag avsluta detta inlägg då jag var 5:e minut måste rusa in till en förkyld Phoenix och trösta honom. Han tar min hand och lägger på sin kind och så sticker han in högra pekfingret i munnen där också nappen finns och så drar han djupa ljudliga andetag som gör att jag vill harkla åt honom. Hoppas att den här förkylningen går över snart!

Ska bli så mysigt att komma hem till mamma och pappa imorgon! Vi ser också fram emot att Jessica med familj kommer till helgen! Aliya har redan frågat om hon får sova med Oliver. Jag sa att han nog inte vill sova i samma säng då hon ju tidigare har knuffat ut honom. Får se hur det blir... =)


1 kommentar:

  1. Han såg ju söt ut den där killen. Förstår att han är poppis ;)

    Nej bloggbilder hår ju före barnens välmående hehe ;)

    Gud vad vig och stark hon är tjejen. Hon skulle säkert klara av ett par chins haha!

    Sötaste lilla LillP! =)

    Ja, Oliver får väl bita ihop ;). Kanske de kan sova där nere med F? =)

    SvaraRadera