tisdag 15 januari 2013

Aliya 6 år idag

Så har min lilla tjej fyllt 6 år idag! Hon är hos sin pappa så jag bestämde mig för att låna henne från dagis och ta med henne på en fika. När jag berättade det för Aliya så sa hon att hon ville ha med sig några kompisar så Stella fick följa med. Märker att kompisar blir mer och mer viktiga, även om mamma fortfarande är favoriten! Tror mamman... ;)
Här sitter vi på fiket mitt emot dagis. Där var vi ganska ofta innan jag drog ner på fikandet. Ett mycket mysigt fik!

När dom medhavda majskrokarna kom fram glömdes både semla och croissant bort och tjejerna utbrast: Åh jag äääälskar dom! Jag festade loss på en te.

Födelsedagsgrisen! <3 td="td">

Två söta små tjejer! Lintott och Sotlugg! ;)

Två dagar gammal och så liiiiten! <3 td="td">

Också dag 2, hemma i sin säng... där sov hon inte mycket. ;)
5,5 månader och kröp för fullt

Mammas lilla gosetjej!!


Nu när jag går hemma med Phoenix så känner jag mig så lyckligt lottad. Jag känner verkligen att jag har världens bästa barn! Så klart gör alla föräldrar det, men det är så härligt att reflektera över det och dagligen känna så! Aliya är så speciell på sitt sätt och Phoenix på sitt. När Aliya var liten så var jag så stolt över hur snabb hon var med att fixa saker och ting, alltifrån att krypa till att prata. Hon har alltid varit "duktig" vilket är lite ironiskt, för när jag var gravid med henne så läste jag många böcker och ville inte uppfostra min dotter till att bli duktig. Jag misslyckades ju kopiöst för det första hon säger när hon visar mig en teckning hon gjort är: -visst är den fin?!... Nåja, nya tag med lillkillen! ;)
Jag hoppas bara att jag också kan lära henne att hon duger precis som hon är och att hon fortsätter att ha skinn på näsan och stå på sig. Hon är verkligen allt jag någonsin har önskat mig! Hon och hennes lillebror! <3 p="p">

1 kommentar:

  1. Åååååh söta Aliya!!! Stort grattis till henne på hennes 6-årsdag! Puss

    SvaraRadera