tisdag 16 oktober 2012

Aliya och Phoenix

Den lilla killen har börjat att så smått åla sig bakåt. Jag lägger honom på ryggen i gymet och efter ett tag när han tröttnat på leksakerna så vänder han sig om på mage, alltid åt höger. Visserligen hörde jag Greger när han försökte få sonen att vända sig åt vänster, medan jag lagade mat, och med mycket påhejjande och lite puttande så hade han till slut vänt sig åt vänster, men som sagt det har aldrig hänt när han ligger själv på golvet...

Här är en liten filmsnutt när han har tagit sig ut på golvet själv.




I måndags så var det fotografering på dagis och Aliya hade valt ut en blå-turkos klänning och jag lockade hennes hår. När hon gick hemifrån så såg hon ut som en äkta Disney-prinsessa, eller som hon själv sa när hon var färdig: -Jag ser ut som en Barbiedocka!

Dom här bilderna togs på eftermiddagen när hon bytt kläder och håret hunnit hänga ut lite.


Titta på lillebror!! (han vände sig)





Aliya har fått jättefina vinterstövlar av mormor och morfar idag. Tusen tack för den supersnabba servicen! Jag ringde mamma när jag stod i affären och medan mamma förde över pengar så passade Aliya och jag på att ta en fika som hon bjöd på. Jag har sparat presentpengar som Aliya har fått och idag så tyckte jag att vi kunde unna oss en fika. Egentligen hade jag väl tänkt att pengarna ska gå till något bättre än så, men det var mycket länge sedan jag och Aliya fikade tillsammans och dessutom så hade hon hela 600kr i sitt kuvert så då tyckte jag att det var ok. =)

Aliya valde varm choklad med grädde och marschmallows och en barnmacka. Jag fick en soyalatte machiato. =)

Sedan ville Aliya skicka en bild till mormor och morfar, men var missnöjd med dom jag hade tagit så då tog hon av sig kepsen och log fint och då blev hon nöjd. =) Jag postade den på fb ;) och nu här! Tusen tack för dom fina stövlarna! =)

1 kommentar: