söndag 5 augusti 2012

Älskade lilla Phoenix och finbesök från Sundsvall

LillPhoenixen har hunnit bli två månader och han fortsätter att förgylla våran vardag. Han är så charmig, han tycker om att prata och ligga i sitt gym och sova på pappan fortfarande. Han har också börjat suga på tummen som ser så sött ut! Han sover för det mesta hela natten vilket den trötta mamman tycker är mycket bra. Jag brukar ploppa i nappen utan att han ska se mig under natten vid behov för om det blivit ljust och han får ögonkontakt så skiner han upp i ett stort leende och då bara måste jag ju le tillbaka och plocka upp honom. När jag äntligen bestämmer att han ska få mat och få umgås vilket brukar ske vid 7 eller möjligtvis 6 tiden så skrattar han av glädje och viftar med både armar och ben. Då smälter mammahjärtat och svämmar över av kärlek till den lilla killen trots den tidiga timmen.
En morgon för några veckor sedan så kände jag hur jag saknade min syster och hennes fina familj så till den milda grad att jag t o m klämde fram lite tårar, varpå jag skrev till syrran att jag tyckte att dom skulle komma och hälsa på. Till en början lät det inte så hoppfullt, men hon sa att hon skulle fråga Fredrik och till min stora lycka så bestämdes det att dom skulle komma redan veckan därpå! Det var så härligt att ha dom här, det var bara Aliya som saknades, men hon dök upp sista dagen och fick leka lite med sina älskade kusiner. Det gick bra med Hannes och Aliya den här gången. Jag hörde Aliya med uppmanande men vänlig ton säga till Hannes: -Nej Hannes! Inte sparka på mig! Och till skillnad från när vi var i Sundsvall så lydde Hannes och satte sig upp utan att surna till. Vi fick två fina dagar på stranden och den tredje dagen besökte familjen Rådemark/Nilsson Malmö museum medan familjen A sov...
När Aliya kom hem berättade hon att bussarna i Spanien hade olika färger, dom var inte bara helgula eller helgröna som dom är här i Malmö. På frågan om vad som var roligast med semestern så sa hon: -Att komma hem till Viva och att bada i poolen varje dag.

Phoenix i sin fina stickade dräkt som han fick av moster

Det är inte bara små barn som vill åka vagn...

Syrran och jag passade på att se Rock of ages och vi kände båda att vi gärna hade varit med i den musikalen! Jättebra film!!!

Och här är det dags för hemfärd... Jag tog tydligen inga bilder under tiden... :(

Aliya har tagit denna bild

och den här...

Den här har Oliver tagit... 
LillPhoenixen =)





Här suger han på tummen...

Snart så kommer John Blund

Nu sover han snart =)

Vi fick en dag till på stranden med hela familjen



Phoenix har precis ätit sig proppmätt

Liiite matkoma...

<3 td="td">




1 kommentar:

  1. Lillkillen så goooo! =)

    Härligt med en dag till på stranden!

    SvaraRadera